Březen 2006

INFO - Harry Potter a Kámen Mudrců

28. března 2006 v 22:32 | MAMLASEK |  HP1

Harry Potter a Kámen mudrců

(Harry Potter and the Sorcerer's Stone)

Dobrodružný / Fantasy / Rodinný
USA, 2001, 152 min
Kdo by dnes už alespoň nezaslechl jméno Harryho Pottera, čarodejnického učně, jehož neskutečná popularita mezi dětmi během krátké doby zasáhla i dospělé. Filmovou verzi jeho prvního příběhu zrežíroval Chris Columbus ve spolupráci s autorkou "potterovských" románů J. K. Rowlingovou a pod přísným a podnětným dohledem své dcery Eleanor přenesl na filmové plátno svět Školy čar a kouzel v Bradavicích v plném lesku a hávu hodném největšího kouzelníka na světě.

Celý příběh Kamene Mudrců se točí kolem sirotka Harryho Pottera. Tomu krátce po narození zahynou za neobvyklých událostí oba rodiče, a Harry proto musí vyrůstat v rodině strýce Vernona a tety Petunie, kteří mu neustále dávají najevo, že místo kde bydlí, není domov. O to větší překvapení ho čeká, když mu v den jeho jedenáctých narozenin přijde dopis, který je předzvěstí změny v jeho dosavadním životě. Od nynějška není obyčejným chlapcem, i když na to stále vypadá, ale stává se studentem Školy čar a kouzel v Bradavicích. Ani tento nový život však nebude procházka růžovou zahradou, obzvlášť když se začne probouzet Harryho záhadná minulost a její temný hrdina, Lord Voldemort...


INFO - Harry Potter a Tajemná komnata

28. března 2006 v 22:22 | MAMLASEK |  HP2

Harry Potter a tajemná komnata

(Harry Potter a tajomná komnata)
Fantasy / Mysteriózní / Dobrodružný / Rodinný
USA, 2002, 161 min


Harry Potter se po prázdninách vrací do Bradavic a nastupuje do druhého ročníku. A to i přes varování domácího skřítka Dobbyho, podle kterého mu v čarodějné škole hrozí smrt. Harry nedbá nářků skřítka působícího víc škody než užitku, ale potom se skutečně začnou dít podivné věci, na stěnách se objevují neznámé nápisy a několik studentů je přepadeno tajemným přízrakem. Co s tím má společného Tajemná komnata? Stojí za spiknutím opět Voldemort? Kdo je Zmijozelův dědic? Záhadu se Harry vydává rozluštit společně se svými starými známými - Ronem a Hermionou.

INFO - Harry Potter a Vězeň z Azkabanu

28. března 2006 v 22:19 | MAMLASEK |  HP3

Harry Potter a vězeň z Azkabanu

(Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)

Dobrodružný / Rodinný / Fantasy
USA / Velká Británie, 2004, 142 min




Třináctiletý Harry Potter znovu nerad tráví své další prázdniny u rodiny Dursleyových, letos navíc se zlou tetou Marge. I přes přísný zákaz používání kouzel jí Harry promění v obrovský balón a v noci uteče záchranným autobusem do hospody Děravý kotel. Zde se setká s ministrem kouzel Korneliem Popletalem, který ho překvapivě za jeho provinění nepotrestá. Je to proto, že z vězení v Azkabanu uprchl nebezpečný čaroděj Sirius Černý, který podle legend přivedl lorda Voldemorta k Harryho rodičům a je tak zodpovědný za jejich smrt. Nyní Voldemort usiluje také o zabití Harryho. A aby nebyl všem hrůzám konec, hostí Bradavická škola hrozivé azkabanské stráže, zvané mozkomoři. Ti mají za úkol ochraňovatt Harryho a další studenty před černým čarodějem. Střetnutí mezi Harrym a záhadným vězněm Siriem Černým se zdá být nevyhnutelné. Harry Potter bude potřebovat veškerou možnou kuráž, kouzla a podporu, aby dokázal odhalit pravdu a vazby na tajemnou minulost


csfd.cz



INFO - Harry Potter a Ohnivý pohár

28. března 2006 v 22:08 | MAMLASEK |  HP4

Harry Potter a ohnivý pohár

(Harry Potter and the Goblet of Fire)
Dobrodružný / Drama / Rodinný / Fantasy
USA, 2005, 157 min









Harry Potter zahajuje svůj čtvrtý školní rok na Škole čar a kouzel v Bradavicích. Ani tentokrát tam není v bezpečí. Bradavice hostí významnou událost - Turnaj tří kouzelnických škol. Z každé vybere toho nejvhodnějšího uchazeče Ohnivý pohár. Proti všem předpokladům je vybrán i Harry, ačkoliv je pro turnaj nezletilý a tvrdí, že se sám vůbec nepřihlásil. Brumbáloi se to vůbec nelíbí, protože turnaj je pořádně nebezpečný. Vypadá to tedy, že někdo opět usiluje Harrymu o život. Navíc mu moc spolužáků nevěří, že se nepřihlásil a v bradavické škole ho spolužáci považují za náfuku, dokonce i jeho věrný kamarád Ron se od něj odvrací. Do toho přichází nový profesor Obrany proti černé magii, který není úplně ... normální. Harryho čekají těžké časy.


Režie: Mike Newell

www.csfd.cz

Prahory a Starohory

26. března 2006 v 21:43 | MAMLASEK
PRAHORY

(4 - 2.5 miliard )
Země vznikla před 4.7 miliardami let. Povrch Země byl z počátku holý a pustý. Zmítal se mohutnými bouřemi a na mnoha místech prorážely proudy žhavé lávy. Láva postupně tuhla, přes utuhlou lávu se přelévala další a další a opět tuhla. Většina prahorních hornin je zcela přeměněných. Při sopečné činnosti unikalo z nitra stále více plynů a vodních par, které zvolna vytvářely druhotnou zemskou atmosféru.
Ve sníženinách se objevovaly stále větší kaluže vody a později větší plochy vody. Ty pozvolna utvářely svým spojováním první moře - PRAOCEÁNY.
Život zatím neexistoval, vše co na Zemi bylo, bylo anorganické, tedy neživé.
V prahorách byla na Zemi velká nestabilní zemská kúra. Tektonika litosferických desek v tomto období nebyla ještě ani zdaleka taková jako dnes. Pomalu se začínají tvořit první kontinenty. Probíhá vrásnění pohoří.
Atmosféru tvoří NH3 (amoniak), H2 (vodík), CH4 (metan), H2O (vodní páry).
Představy o vzniku ZEMĚ:
Kreacionismus - Vše je stvořeno BOHEM
Vitalistická teorie - předpokládá živou sílu - vdechnutí duše neživé hmotě
Teorie Samoplození - naivní - z neživé hmoty vznikají organismy živé ( blechy z prachu, žáby z bahna……)Tuto teorii vyvrátil L. Pasteur
Evoluční abiogeneze - život vznikal postupným vývojem z neživé hmoty přímo na Zemi
Vznik ŽIVOTA :
(cca 3.5 miliard let)
Život začal vznikat v okolí teplých mořských pramenů. Jeho další vývoj probíhal ve vodě - Praoceánech. Když vznikla život v atmosféře ještě nebyl kyslík.
1.CHEMICKÁ EVOLUCE:
(předpokládá se,že trvala několik stovek miliónů let)
- z jednoduchých látek vznikaly látky složitější (cukry, tuky , bílkoviny)
- dochází k přeměně anorganických látek na organická
- vznikla první buňka ( nukleonové kyseliny tvořili řetězce)
Probíhala v několika etapách a řadíme sem:
Vznik jednobuněčných organických sloučenin abiogenetickou cestou před cca. 4 mld.
Lety v období formování zemské kúry. Praatomsféra Země měla redukční ráz a obsahovala jednoduché sloučeniny jako vodu, vodík, oxid uhličitý, fosfan, amoniak, dusík, kyanovodík, sulfa….. Z těchto látek mohou při dodání energie vzniknout jednobuněčné organické sloučeniny, které jsou základními stavebními jednotkami pro nukleové kyseliny. Toto tvrzení dokázal pokusy Američané Miller a Oró.
Z koloidních zbytků roztoků makromolekulárních látek vznikaly za vhodných podmínek spojováním koloidních částic shluky (vločkovité útvary) - koacerváty. Pokusy prováděl ruský biolog Oparin, který tvrdil, že buňkám nejdříve předcházely protenoidní mikrosféry (mikorskopické shluky makromolekulárních částic). Ty vykazovaly některé vlastnosti charakteristické pro buňky (změny objemu , dvojitý obal, schopnost růstu….) Metabolony byly první termodynamicky otevřené systémy živé buňky, neboť nebyly schopny autoreprodukce.
2.BIOLOGICKÁ EVOLUCE
- následovala po chemické evoluci.V chemické evoluci postupně docházelo až ke vzniku první buňky.V biologické evoluci se buňky dále vyvíjely a postupně se shlukovaly do JEDNOBUNĚČNÍCH organismů,ty se později vyvinuly na MNOHOBUNĚČNÉ organismy a postupně vznikaly stále složitější formy života.
Vzhledem k buňkám jsou metabolony odsouvány do pozadí především díky absenci RNA a DNA . Při opakované reprodukci genetické informace dochází vždy k chybám. Protobionty ale podléhaly přírodní selekci, tudíž nositelé chybné genetické informace hynuli dříve. U protobiontů se poprvé odděluje replikace od translace, což bylo spojeno se vznikem DNA. Objevují se tři oddělené toky informace:
a) replikace prostřednictvím DNA
b) transkripce DNA do RNA
c) translace RNA do primární skupiny bíklovin
Původní organismy byly heterotrofní vodní prostředí je chránilo proti UV. Zbarvováním organismů tyto získaly schopnost získávat z energie iontů světla - fotoautotrofie.
Kyslík významně ovlivnil vývoj - zahubil anaerobně-heterotrofní organismy, pro něž byl toxický , velký rozvoj autotrofních, eukariotní buňky, mnohobuněčné organismy.
Evoluční teorie :
Např.
Darwinismus: - vše je spojené s vývojem a evolucí, hlavní hybnou silou evoluce je přírodní výběr, veškerý vývoj se děje pomalu a nepřetržitě.Dochází k divergenci - větvení vývojových linií.
Charles Darwin tvrdí, že hybnou silou evoluce je přírodní výběr. Hovoří o proměnlivosti - nenajdeme dva stejné jedince.
Lamarckismus: - Nově získané znaky jsou dědičné a přenášejí se na další generace, prostředí nevyvolává nové změny samotné , pouze potřebu, všechny organismy mají vrozenou vůli pokroku.

STAROHORY
(2.5 miliard - 550 milionů )
Před 4.7 miliardami let vznikl povrch Země. Z počátku byl holý a pustý. Díky příznivé vzdálenosti naší planety od Slunce se jeho teplota pohybovala okolo 0°C.
Místy se vodní páry srážely , tvořila se jinovatka a sníh,místy zůstávala voda kapalná. Tvar povrchu byl jiný než dnes.Vrcholky a kopce vystupovaly nápadněji než dnes.Krajiny byly ostré.Nebylo větru (eroze) ani žádných vodních toků, které by tyto skály obrušovaly. Země byla téměř bez usazenin, bez půdy. Místy však byla stále velmi silná sopečná činnost.Vznikala velká rozsáhlá lávová jezera,nové sopky, nové krátery.
Proudy žhavé lávy se rozlévaly do daleka a potom zase tuhly. Přes ně se přelévaly další.Zemský povrch byl stále v pohybu, horniny vznikaly a opět zanikaly, zemská kúra se lámala a znovu se tvořila.
Tektonika litosferických desek začíná fungovat podobně jako dnes.
Z období starohor známe již velké množství usazených hornin.
VÝVOJ ŽIVOTA VE STAROHORÁCH:
V prahorách pomocí chemické evoluce vznikly první buňky.
Ve starohorách se tyto buňky vyvíjí.Vůbec první "živá věc" na naší planetě byly BAKTERIE A SINICE. Nalezli bychom je v PRAOCEÁNECH.
V polovině starohor vznikly první jednobuněčné organismy.
Objevily se také různé jednoduché řasy zbarvené zeleně chlorofilem.
Koncem starohor vznikly již mnohobuněčné organismy.Tyto mnohobuněčné organismy však ještě neměli pevnou schránku, proto po nich nenalezneme zkameněliny.
Ke konci starohor prudce zrostl obsah kyslíku (O) v atmosféře země.
Ke konci starohor také můžeme datovat jedno z nejchladnějších období naší planety.Pevninské bloky se spojily v jeden velký prakontinent.Následovalo obrovské zalednění zemského povrchu.
POVÍDKA :
Pepínina cesta



Před 4 miliardami let, kdy se ještě zemský povrch zmítal mohutnými bouřemi a na mnoha místech prorážely proudy žhavé lávy, jsem já ještě byla úplně malinká, neměla jsem ani nožičky ani ručičky, byla jsem jenom takové malá černá koule bez ničeho, kterou byste pouhým okem nezahlédli.
Tento začátek všeho byl pro mě velmi těžký. Při sopečné činnosti unikalo z nitra zemského stále více různých plynů a vodních par, které zvolna vytvářely druhotnou zemskou atmosféru. Ve sníženinách se objevovaly větší nebo menší kaluže vody a později větší plochy vod, jež se pozvolna spojovaly a vytvářely první moře-praoceány. V těch jsem se velmi ráda koupala i když jsem většinou měla na mále ,protože voda byla hluboká a já tak malá a nikdo mě nemohl zachránit neboť život na zemi ještě neexistoval.Existovali jenom organické sloučeniny.
Život na zemi vznikl asi před 3,5 miliardami let. Postupně se objevily i první rostliny a bezobratlí živočichové. Objevily se také různé jednoduché řasy zbarvené zeleně chlorofylem. Sopečná činnost byla stále silná a rozlámané lávové proudy pokrývaly místy v rozsáhlých oblastech mořské dno. Lávové balvany tvořily dobrou podložku pro četné primitivní rostliny, které svými pestrými barvami oživovaly jejich monotónní , tmavý povrch.Hmm… Nenapadá mě už nic co bych k tomuto životu mohla říct.A kdo vlastně jsem? Tak tohle je úplně jedno, ale říkejte mi Pepina.
Prahory a Starohory

(4 miliardy - 550 milionů)
1.Povrch Země
PRAHORY
- tenká, nestabilní zemská kůra
- vznik světového oceánu a světadílů
- sopečná činnost
STAROHORY
- začíná tektonika lit. desek
- stále sopečná činnost
- konec starohor - prudce vzrostl obsah kyslíku v atmosféře
2. Vývoj
Þ Chemická evoluce
Þ Biologická evoluce
3. Vznik života
- v oceánech
- nejprve bakterie a sinice
- ½ starohor - jednobuněčné organismy
- konec starohor - mnohobuněčné organismy ( bez pevných schránek)
Otázky:
1. Raná období Země můžeme rozdělit na dvě velmi odlišná období, která ?
2. Kdy asi vznikla Země?
3. Jak jsou staré nejstarší dosud známe zemské horniny?
4. Kdy zhruba začaly prahory?
5. Většina prahorních hornin je zcela ……?
6. Kde došlo ke vzniku života?
7. Původní prapevnina je …. ?
8. Období prahor vděčíme za ……… a za …………..
9. Co nacházíme v usazeninách z konce starohor?
10. Jak se jmenovaly první moře?
11. Jak se jmenuje postava z Tininé povídky?
Odpovědi:
1. Prahory a starohory
2. cca před 4.7 miliardy lety
3. 4 miliardy let
4. 4 miliardy
5. přeměněných
6. ve vodě
7 . pangea
8. vznik života a utvoření světadílů
9. usazeniny mnohobuněčných organismů
10. praoceány
11. PEPINA
Shrnutí:
Prahory a starohory jsou nejstarší a nejdelší geologická období Země
Prahorám vděčíme za vznik světového oceánu, ve kterém se usazovaly horniny.Probíhá zde chemická evoluce,která má veliký význam pro další vývoj života na naší planetě. Vznikají aminokyseliny, bílkoviny a nukleonové kyseliny.
Ve starohorách začala fungovat tektonika na stejném principu jako v dnešní době.Koncem starohor prudký vzrůst kyslíku v atmosféře, což má velký význam pro další vývoj života.



V polovině starohor již jednobuněčné organismy, koncem starohor už mnohobuněčné organismy.
MOJE TVORBA!!!!!!

Životopis

17. března 2006 v 20:54 | MAMLASEK |  Rupert Grint / Ron

Rupert Grint

Datum narození:

24.08.1988

Místo narození:


Hertfordshire, Anglie

Znamení
:
Panna
Rupert Grint je herec, který se počtvrté ujímá role nejmladšího z bratrů Weasleyových a přítele Harry Pottera, Rona. Jakkoli byla role v Harry Potter a Kámen mudrců jeho vůbec první zkušeností s profesionálním herectvím, jeho přirozený talent mu zajistil mezinárodní uznání kritiků i řadových diváků a také nominaci britského Critic's Circle na cenu Best Newcomer.

Mimo prvního Harryho Pottera si zahrál po boku Simona Callowa a Stephena Fry roli šíleného profesora ve snímku Petera Hewitta Prďoši. a samozřejmě se objevil v Harry Potter a Tajemná komnata a Harry Potter a vězeň z Azkabanu. Rupert je nejstarší z pěti dětí a tvrdí, že má s Ronem mnoho společného, zejména pak neukojitelnou chuť na sladkosti. Před tím, než získal roli Rona Weasleyho, hrál pouze ve školních produkcích a ochotnických spolcích.

Z jeho rolí jmenujme například gangstera Roostera ve hře Annie, roli v představení Peter Pan a postavu Rumplestiltskina v Grimm Tales. Od té doby, co se před několika lety poprvé představil publiku jako roztomilý a legrační Weasleyovic kluk, po všech stránkách vyrostl a nyní je z něj sedmnáctiletý mladý muž. Když jej nenajdeme na placu při natáčení, nejraději hraje golf. Ve škole má Rupert rád kreslení, během natáčení nakreslil například podobiznu herce Alana Rickmana, který hraje profesora Snapea.
osobnosti.cz

Životopis

17. března 2006 v 20:47 | MAMLASEK |  Emma Watson / Hermiona

Emma Watson

Datum narození:
15.04.1990

Místo narození:


Oxford, Anglie

Znamení:
Beran

Emma Watsonová sbírala herecké zkušenosti v různých divadelních představeních už od malička. V sedmi letech vyhrála hlavní cenu ve školní soutěži v recitaci poezie.Se svou filmovou postavou má prý společnou lásku ke kočkám. Emma zbožňuje zvířata, ale kočky nejvíc, doma má dvě jménem Bubbles a Domino. Její nejoblíbenější postavou z knihy je rovněž Hagrid, neboť navzdory tomu, že je to obr, dokáže být velmi citlivý.

Emma Watsoni počtvrté ztvárňuje lehce knihomolskou, ale velmi vřelou Hermionu Grangerovou, která se ve čtvrtém dílu vrhá i do jiných dobrodružství, než jsou ta, která jsou vepsána v knihách. Její role Hermiony byla sice první příležitostí, kterou ji svět profesionálního herectví nabídl, avšak její přirozený talent byl zřejmý již od raných let.

Její vynikající výkon v roli Hermiony jí po světě zajistil přízeň fanoušků a prestižní cenu AOL Award v kategorii Nejlepší herečka ve vedlejší roli, kterou získala hned dvakrát. Samozřejmě za Harry Potter a Tajemná komnata a Harry Potter a Vězeň z Azkabanu. Za roli v Harry Potter a vězeň z Azkabanu získala díky čtenářům časopisu Total Film cenu Best New Performer. Emma se v současné době snaží skloubit hereckou kariéru se školními aktivitami.

Baví ji hokej, házená, tenis a atletika. Zajímá se o umění a chlubí se tím, že má ve filmovém ateliéru tu nejbarevnější a nejlépe zkrášlenou skříňku na oblečení. Mezi její oblíbené aktivity také patří navštěvování přátel a rodiny, cestování, tanec (street jazz, hip hop, salsa a také klasické tance, které si mohla vyzkoušet i před kamerou u příležitosti plesu v Harry Potter a Ohnivý pohár) a zpěv.

Co má ráda!!!!!

Oblíbená barva:modrá,růžová a zelená
Oblíbená Bertíková fazolka:Citronová
Oblíbené pití:Light Cola
Oblíbené jídlo:rýže,italská kuchyně(těstoviny,pizza......)kuře a Čokoláda
Oblíbené zvíře:kočka
Oblíbené filmy:všechny kde hraje Julia Roberts(Pretty Woman,Nothing Hill........)
Oblíbené sporty:hokej,tenis,baseball,přetahování
Oblíbená hudba:Bryan Adams,Dido,Shakira,Suzanne Vega,Samantha Mumba
Oblíbená značka oblečení:Grap,DKNY,Roxy,Harvey Nichols,Boathouse,Jacob Jr....
Oblíbení herci:Julia Roberts,Goldie Hawn,Sandra Bullock a John Cleese

Co nemá ráda!!!!!

Neoblíbené jídlo:zelenina
Neoblíbená hudba:klasika a opera
Co jí moooooooooc vadí:když někdo vysloví jméno Hermiona ŠPATNĚ!!!!!!!(Tak si dávejte bacha)

O škole!!!!

Oblíbený předmět:dějepis,angličtina,gymnastika
Neoblíbený předmět:zeměpis,matematika a latina

O rodině!!!!!!!

Rodiče:Chris(44) a Jacqueline(43) (její rodiče jsou rozvedení)
Sourozenec:Alex (je o 3roky mladší než Emma)
Domácí mazlíčci:kočky,Bubbles a Domino
Přezdívka doma:bossy

O Harrym Potterovi!!!!

Oblíbená postava:Hagrid
Oblíbený díl HP:Harry Potter a Vězeň z Azkabanu(Harry Potter and Prisoner of Azkaban)
Oblíbená scéna v HP1:s trolem
Oblíbená scéna v HP2:všechny s Lockhartem
Oblíbené kouzlo:Petrificus Totalus
Oblíbená věta:"Jdu si lehnout než vás napadne další chytrý nápad jak se nechat zabít,nebo hůř...vyloučit"
Přezdívka na nátečení HP1:Em nebo Early
Přezdívka na nátačení HP2:One-take-Watson
osobnost.cz

Famfrpál

17. března 2006 v 15:43 | MAMLASEK |  BRADAVICE
Famfrpál

Tato nejoblíbenější kouzelnická hra dosáhla dnešní podoby asi ve 14. století. Podrobný popis naleznete zde:


Hřiště
Famfrpálové hřiště je oválného tvaru 500 stop dlouhé a 80 stop široké. Uprostřed je malý centrální kruh, odkud rozhodčí vypouští míče. Na obouch koncích hřiště jsou brankoviště, ve kterých se nacházejí3 oválné obruče(branky).
Míče
  • Camrál
  • - Jako jediný nebyl původně očarován, byla to jen obyčejná koule sešitá z kůží a s poutkem. S vynálezem chytacího kouzla už nebylo třeba poutek. Moderní camrály jsou zářivě červené(aby byli vidět i za nepříznivého počasí), bezevšé a očarovány tak, aby se po upušění snášely k zemi velmi pomalu.
  • Potlouky
  • - První potlouky se nevyráběli ze železa(jako ty dnešní), ale byly to pouze očarované kameny. Avšak kouzlem posílené hole odrážečů je často roztříštily a hráče pak po zbytek hry pronásledoval štěrk, proto se přešlo na železo. Potlouk mají asi deset palců, vehře jsou dva a kouzlo je nutí pronásledovat všechny hráči bez rozdílu.
  • Zlatonka
  • - Zlatonka přišla do hry jako poslední. Její předchůdkyně byla zlatonoska, ptáček velikosti vlašského ořechu, který byl ve středověku velmi hojně loven, nyní je už chránění. Do famfrpálu se dostala při jednom zápasu, kdy ji vypustil do hry náčelník kouzelnické rady a slíbil odměnu 150 galeonů(v dnešním přepočtu miliony galeonů!) hráči, který ji polapí. Když se stala chráněnou, nahradila ji právě Zlatonka. Na památku oněch 150 galeonů, je za její chycení 150 bodů a konec zápasu.

Hráči
  • Brankář
  • - Brankáři původně zastávali i funkci střelců, ale později se zjednodušila na pouhé bránění obručí. Brankářům se doporučuje zůstávat v brankovišti, avšak může z něho vylétat.
  • Odrážeči
  • - Úkolem dvou odrážečů je odrážet pomocí kouzlem posílených holí odrážet potlouky od svých hráčů. Musí být fyzicky zdatní, protože je potřeba se občas pustit koštěte a odrazit Potlouk za pomoci obou rukou.
  • Střelci
  • - Tři střelci hrají s Camrálem. Jejich úloha spočívá v prohození míče jednou ze spoluhráčových obručí, což je ohodnoceno 10 body. Do brankoviště smí vletět vždy jeden hráč, aby se zabránilo napadání brankáře ostatními střelci.
  • Chytač
  • - Chytač bývá nejlehčí a nejrychlejší hráč celého družstva. Jeho jediný úkol spočívá v chycení Zlatonky a to dříve než soupeřův chytač. Často však právě proto utrpí nejvíce zranění.

Famfrpálová mužstva BRADAVIC
Nebelvír (nachová barva)
  • kapitán: Oliver wood
  • chytač: Harry Potter
  • brankář: Oliver Wood
  • odrážeč: Fred Weasley
  • odrážeč: George Weasley
  • střelec: Angelina Johnsonová
  • střelec: Alice Spinnetová
  • střelec: Katie Bellová
Havraspár (modrá barva)
  • Capitán: Roger Davies
  • Chytač: Cho Chang
Mrzimor (žlutá barva)
  • kapitán: Cedric Diggory
  • chytač: Cedric Diggory
Zmijozel (zelená barva)
  • kapitán: Markus Flint
  • chytač: Draco Malfoy
  • brankář: Bletchly
  • odrážeč: Bole
  • odrážeč: Derrick
  • střelec: Marcus Flint
  • střelec: Warrington
  • střelec: Montague

Famfrpálové týmy

  • Applebyské šípy: Applebyské šípy mají světlemodré hábity,zdobené stříbrným šípem.Tento tým byl založen r. 1612, vyhrál nad Sofijskými supy a nesnášejí se s Wilbourskými vosami.
  • Ballycejští netopýři: Mají černé hábity s šarlatovým netopýrem.27 titulů mistra famfrpálové ligy a je to 2 . nejúspěšnější tým historie.
  • Caerphillské katapulty: Mají světlezelené hábity s šarlatovými svislými pruhy. Byli založeny r.1402, jsou to osmnáctinásobní mistři ligy, jednonásobní mistři Evropy a vyhráli nad draky z Karasjoku.
  • Falmouthší sokoli: Mají tmavošedé hábity s kombinací bíle a na prsou sokolí hlava. Odrážeči Kevin a Karl Broadmoorové.Tvrdá a nesmlouvavá hra.
  • Holyheadské harpyje: Mají tmavozelené hábity se zlatým spárem na prsou. Byli založeni r.1203. Nejlepší sehraný zápas roku 1953 s Heidelberskými harcovníky. Za tento tým hrají jen čarodějky.
  • Kenmarská káňata: Mají smaragdově zelené hábity s dvěma zrcadlově obrácenými žlutými K na prsou. Byli založeni r.1291. Jejich brankář O´Harre byl třikrát kapitánem irského národního mužstva. Maskoti jsou skřítci leprokni.
  • Kudleští kanonýři: Mají oranžové hábity s emblémem letící dělové koule a dvěmi černými klubovými iniciálami. 21 titulů mistra famfrpálové ligy. Harryho a Ronův nejoblíbenější tým.
  • Montroseské straky: Mají černobíle hábity s jednou strakou na prsou. 32 titulů mistra famdrpálové ligy a dva tituly mistra Evropy. Nejúspěšnější britský a irský klub.
  • Puddlemerští spojenci: Mají tmavomodré hábity s klubovým emblémem dvou zkřížených papyrů.Byli založeni r. 1163. 22 titulů mistra ligy. Nejstarší ligové mužstvo.
  • Pýcha Portree: Mají tmavorudé hábity se zlatou hvězdou na prsou. Byli založeni r. 1292. 2 ligové tituly mistra famfrpálu. Jejich nejslavnější střelkyně Catriona McCormacková šestatřicetkrát reprezentovala Skotsko a její dcera Meaghan je brankářkou mužstva.
  • Tustshillská tornáda: Mají azurově modré hábity s dvěma tmavomodrými T na prsou a na zádech. Byli založeni r. 1520. 5 titulů mistra ligy famfrpálu. Jejich chytač Roderick Plumpton chytil Zlatonku za 3 a půl sekundy.
  • Wingtownští tuláci: Mají krvavě rudé hábity se stříbrným sekáčkem na maso. Byli založeni r. 1422. Zřídkakdy poraženi. Založilo jej sedm dětí (čtyři sestry a tři bratři) od řezníka Waltera.
  • Wilbournské vosy: Mají vodorovně pruhované černožluté hábity s emblémem vosy na prsou.Byli založeni r. 1312. 18 titulů mistra ligy famfrpálu. Jejich fanoušci si říkají sršni, za vosy hrál jako chytač Ludo Pytloun.

Pravidla

Pravidla
Následující pravidla sepsal odbor kouzelných her a sportů po svém založení roku 1750:
1. Přestože výše, do níž smí hráč v průběhu utkání vzlétnout, není nijak omezena, je zakázáno, aby vybočil mimo čáry vymezující obvod hřiště. V případě, že někdo z hráčů vylétne do autu, musí jeho tým odevzdat Camrál soupeřícímu mužstvu.
2. Kapitán mužstva si může pomocí sjednaného signálu od rozhodčího vyžádat "oddechový čas." To je jediný okamžik, kdy se hráči smějí v průběhu utkání dotknout nohama země. Oddechový čas lze prodloužit až na dvě hodiny v případě, že dosavadní průběh hry už trval více než dvanáct hodin. Jestliže se po těchto dvou hodinách mužstvo nevrátí na hřiště, je diskvalifikováno.
3. Rozhodčí může proti některému z mužstev nařídit trestné střílení. Střelec, který trestné střílení provádí, letí z centrálního kruhu k brankovišti. Všichni ostatní hráči s výjimkou protivníkova brankáře jsou povinni se během trestného střílení držet stranou.
4. Camrál je povoleno vytrhnout ze sevření jiného hráče, za žádných okolností však není povoleno, aby hráč chytal protihráče za jakoukoli část těla.
5. V případě zranění není povoleno, aby byl zraněný hráč nahrazen jiným. Mužstvo je povinno pokračovat ve hře bez zraněného hráče.
6. Hráčům je povoleno vzít si s sebou na hřiště hůlky", těchto hůlek však za žádných okolností nesmí být použito proti členům soupeřícího mužstva, koštěti kteréhokoli člena soupeřícího mužstva, proti rozhodčímu či kterémukoli z míčů a diváků.
7. Famfrpálové utkání končí teprve tehdy, když je chycena Zlatonka nebo když se na tom dohodnou kapitáni obou mužstev.
Fauly
Pravidla se samozřejmě "vyhlašují proto, aby se porušovala". V archivech odboru kouzelných her a sportů je zaznamenáno několik set famfrpálových faulů a je známo, že během finálového utkání vůbec prvního mistrovství světa, které se konalo roku 1473, se hráči dopustili úplně všech. Kompletní seznam těchto faulů však nikdy nebyl dán k dispozici kou-zelnické veřejnosti. Pracovníci odboru jsou toho názoru, že čaroděje a čarodějky by přečtení tohoto seznamu mohlo "přivést na různé myšlenky".
Já sám jsem měl to štěstí, že když jsem shromažďoval podklady pro tuto knihu, získal jsem přístup k dokumentům týkajícím se zmíněných faulů, a mohu potvrdit, že jejich zveřejnění by rozhodně nepřineslo nic dobrého. Navíc devadesátprocent uváděných faulů dnes za předpokladu, že je dodržen zákaz používání hůlek proti členům soupeřícího týmu (tento zákaz byl vyhlášen roku 1538), vůbec nepřipadá v úvahu. A dovolím si tvrdit, že ze zbývajících deseti procent by většina nepřišla na mysl ani tomu nejbezohlednějšímu hráči; jako příklad uveďme "podpálení metly protivníkova koštěte", "napadení protivníkova koštěte kyjem" nebo "napadení protivníka sekerou". Tím nechci říct, že dnešní hráči famfrpálu pravidla nikdy neporušují. V následující tabulce popisuji deset běžně se vyskytujících faulů. V prvním sloupci je uveden správný famfrpálový termín pro každý z nich.
NázevTýká sePopis
Deformování Camrálupouze střelcůNedovolené úpravy Camrálu (například jeho propíchnutí), aby pomaleji padal nebo létal klikatě.
Drženívšech hráčůUchopení metly protivníkova i koštěte za účelem jeho zpomalení či znesnadnění jeho letu.
Kapsovánípouze střelcůDržení ruky na Camrálu v okamžiku, kdy prochází brankovou obručí (Camrál je třeba prohodit).
Napadání brankářepouze střelcůDo brankoviště vlétne více než jeden střelec.
Nedovolené bráněnívšech hráčůZaklínění násady vlastního koštěte za násadu koštěte protivníka s cílem odklonit ho ze směru letu.
Obecné ohroženípouze održečůOdpálení Potlouku směrem k divákům, po němž je nutno hru j přerušit, zatímco pořadatelé spěchají i na pomoc okolostojícím. Někdy i používáno bezohlednými hráči, kteří tak znemožní střelcům soupeře skórovat.
Proráženívšech hráčůLet se zjevným účelem srazit se s protivníkem.
Pytlačenívšech hráčů,kromě chytačeDotkne-li se kterýkoli z hráčů kromě kromě chytače i chytače Zlatonky nebo ji chytí.
Rumlovánívšech hráčůPříliš agresivní užívání loktů i v kontaktu s protivníky.
Vyráženípouze brankářeProstrčení kterékoli části těla brankáře l brankovou obručí a odpálení Camrálu. Brankář má brankovou obruč chránit zepředu, nikoli zezadu.

Famfrpál základní pravidla

Základní pravidla: Hrači:7 hráčů - 1.brankář
- 3.střelci
- 2 odrážeči
- 1 chytač
Míče: 1 camrál
2 potlouky
1 zlatonka
Střelci: snaží se prohodit camrál soupeřovími obručemi, které hlídá brankář.1 gól=10 bodů.
Odrážeči: odpalují potlouky,které se snaží shodit hráče z košťat
Chytač: snaží se chytit zlatonku-okřídlený pekelně rychlý míček,chycením hra končí a chytačovo mužstvo získává 150 bodů.
potternet

Pomůcky pro první ročník v BRADAVICÍCH

17. března 2006 v 15:31 | MAMLASEK |  BRADAVICE

Pomůcky pro 1.školní rok

Kouzelnická výzbroj a výstroj
Vybavení:
  • 1 kotlík - cínovy,standartní velikosti 2
  • 1 sada skleněných nebo křišťálových lahviček
  • 1 dalekohled
  • 1 mosazné váhy
Důležité upozornění: Žáci si s sebou do školy mohou přinést svou sovu,kočku nebo žábu.
Stejnokroj
  1. Tři jednoibarevné pracovní hábity (černé)
  2. Jednu jednobarevnou špičatou čapku na denní nošení
  3. Jeden pár ochraných rukavic (z dračí kůže nebo tak podobně)
  4. Jeden zimní plášť (černý,se stříbrnými sponami)
  5. Všechno oblečení opatřit jmenovkou!!!!
  6. To vše dáš do kufru.
Létající koště
Před nástupem do kouzelnické školy rozhodně musíte vlastnit některý z několikarychlostních modelů létajících košťat.

Řada NIMBUS:

Nimbus 1000 Nimbus 1500 Nimbus 2000 Nimbus 2001

Řada ZAMETÁK

Zameták 1 Zameták 2 Zameták 3 Zameták 4 Zameták 5 Zameták 6 Zameták 7

Řada KOMETA

Kometa jedna čtyřicet Kometa jedna osmdesát Kometa dva šedesát

Další košťata

Kulový Blesk (Firebolt) Meteor (Shooting Star) Stříbrný Šíp (Silver Arrow) Masařka (Bluebottle) Duběnka 79 (Oakshaft 79) Měsíční Paprsek (Moontrimmer) Žíznivá Čára (Swiftstick) Proutěnka 90 (Twigger 90)
harryy.blog.cz,potternet.cz

Bradavická hymna

17. března 2006 v 15:25 | MAMLASEK |  BRADAVICE

Školní hymna

Bradavice, Brada Bradavice, Každý z nás chce vědět víc, než ví, Ať jste ještě hloupí jelimánci, Nebo nám uz vlasy šediví. Našim hlavám může jenom prospět, Když se tady něco naučí, Teď je v nich vzduch a spousta much, Prachu a starých pavučin. Učte nás všechno, co za to stojí A co leckdo z nás už zapomněl, Pomozte nám a kazdý sám Zvládne víc, než by vůbec měl.

School song:
Hogwarts, Hogwarts, Hoggy Warty Hogwarts,
Teach us something, please,
Whether we be old and bald
Or young with scabby knees,
Our heads could do with filling
With some interesting stuff,
For now they're bare and full of air,
Dead flies and bits of fluff,
So teach us things worth knowing,
Bring back what we've forgot,
Just do your best, we'll do the rest,
And learn until our brains all rot.
potternet.cz